18 Ocak 2013 Cuma

Gelinlik Diktirecekler Kumaslara Dikkat!




Süreçte yaşanan sıkıntılardan çok bahsetmek istemiyorum. Bana gelinliğin hazır dendiğinde plastik pembe boncuklarla yapılmış bir işlemeyle karşılaştım. Korkunçtu. Zarif olmayı bırakın avamlıktan ölüyordu gelinlik.


Bir de gelinlikte bir gariplik vardı. Haşır haşırıdı. Tülü çok sertti. Tülün cinsini sordum. "Kristal tül" cevabını aldım. Hayal tülü duymuştum, aklıma geldi. Hayal tülden farkı ne, diye sordum. "Hayal tül, kristal tül ikisi de aynı şey cevabını aldım." İçime bir kurt düştü bir kere, hem de gelinlik korkunçtu ve onun içinde kendimi düşününce daha da çok üzülüyordum. Sabaha kadar uyuyamadım. 

Terzilikten anlayan canım arkadaşım Nur'dan rica ettim. Eminönü'ne kumaşçılara gittik.  Kumaş alacaksanız uğramanızı tavsiye ederim. Özellikle Fransız dantelin çeşitleri insanın gözünü döndürüyor. Biz İnci, Astek, Merve Kumaş mağazalarına baktık. Gelinlik tüllerin fiyatlarını sorduk. Kristal tülü sorduk önce. Çıkarılan kristal tülden değildi benim gelinliğim. Tüllere baktık ve ben gelinliğimde kullanılan tülü gösterdim satıcıya.  Satıcı da siz gelinliğin içi yani tarlatanı için mi tül bakıyorsunuz, dedi. Kısacası bana metresi 2,5 TL olan gelinliğin altını kabartmak için kullanılan tülden gelinlik dikilmişti.  Petek tül delikleri büyük, belirgin bir tül. Petek tülün bir üst kalitesiydi.

Kristal tül sert ve parlak görünen bir tül ve metresi 5 TL. Bundan yirmi yıl önce gelinlikler bu tülle dikiliyormuş. Şimdi de duvaklarda bu tül kullanılabiliyormuş. Eğer moda evine gelinlik diktiriyorsanız dikkat etmenizde yarar var.

Hayal tül ise genellikle tüm gelinlikçilerin kullandığı bir tül. Kalitesine göre metre fiyatı 7,5 TL, 10TL, 15 TL olarak değişiyor.

Bir de Avrupa tül var. Bu Pronovias'ın gelinliklerinin dikildiği tül ve metre fiyatı 20TL. Hem Bu tülü kullanmak hem de bütçenize uygun olmasını istiyorsanız. Gelinliğinizde hayal tül kullanıp, sadece son katına Avrupa tül kullanabilirsiniz.

Bir moda evine gelinlik diktirecekseniz. Genelde tüm moda evleri üç prova ile gelinliğinizi hazırlıyor. En başında kumaşları konuşun hatta beraber seçin. Eğer 2000 TL civarında bir fiyata gelinlik diktiriyorsanız, en güzel kumaşları seçme hakkını kendinizde hissedebilirsiniz. Hazırlık aşamasında biraz cadı gelin olmanızda fayda var.

Gelelim bana bu tül meselesini öğrenince o gelinlikten iyice soğudum ve onu giymek istemediğimden emindim. Tabii işin bir de maddi boyutu var. Gelinliğin parasının yarısını vermiştim. Çaresizdim. Üniversiteden bölüm arkadaşlarımla görüşmeyi hiç bırakmadık. Onlara sordum. Ali Galip'e sordum. Anneme sordum. Herkes içime sineni yapmam konusunda hem fikirdi ve ben verdiğim paranın bir kısmını bile iade etmemelerine rağmen o gelinliği almaktan  vazgeçtim. İyi ki de vazgeçmişim. Bunu şimdi gönül rahatlığıyla söyleyebiliyorum.


Düğüne on beş gün vardı ve benim gelinliğim yoktu. Hazır gelinlik arayışına girdim. Bu seçeneği de bir sonraki yazımda paylaşacağım.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...